finansowanie

Źródła finansowania dla przedsiębiorców

Kredyty Wyróżnione

Działające na rynku firmy, często potrzebują dodatkowego finansowania. Na rynku pojawia się więc, co  jakiś czas, jakaś nowa propozycja wsparcia. Poza pomocą uzyskana w banku, przedsiębiorcy mogą liczyć na przykład na kredyty konsumenckie jako uzupełnienie oferty sklepów. Rozwiązanie jest fajne. Jest korzystne dla konsumenta i dla sklepu, który przyciąga taką ofertą i wzbudza zaufanie klientów.

Jakie możliwości ma przedsiębiorca?

Oczywiście pomoc banku. Może skorzystać z wielu rodzajów kredytów. Może to być kredyt inwestycyjny- który będzie udzielony pod daną inwestycję i kontrolowany przez bank. Inną możliwością jest kredyt obrotowy. Jest bardzo wygodny. Przedsiębiorca otrzymuje na konto daną kwotę, którą może obracać ile razy chce, nawet kilka w ciągu miesiąca. Innymi opcjami są kredyty z konkretnym przeznaczeniem. Na przykład na zakup nowych maszyn. Taka pożyczka nieco różni się od inwestycyjnej. Bank przekazuje pieniądze firmie i przestaje kontrolować zakupy czy działania firmy. Ważne żeby raty były płacone terminowo.

Poza kredytami istnieją inne drogi uzyskania pomocy finansowej. Przedsiębiorca może skorzystać z oferty faktoringu. Taką umowę podpisuje z bankiem lub inną instytucją finansową. Po wystawieniu faktury, bank przelewa należna kwotę, pomniejszoną o swoją prowizję, na konto przedsiębiorcy. Kontrahent natomiast rozlicza się już z bankiem. Jest to dobre wyjście dla firm, które mają podpisane umowy, na przykład z dużymi marketami, na dostawy towarów. Często wypłata pieniędzy trwa nawet kilka miesięcy od wystawienia faktury. Firma, która chce otrzymać zapłatę wcześniej, korzystając z faktoringu, dostanie ją od banku zaraz po przesłaniu faktury.

Przedsiębiorca może również starać się o dotacje na rozwój firmy. Jest to dość czasochłonne i wymaga sporo formalności. Ale jeżeli firma chce wprowadzić na rynek jakieś nowe, innowacyjne rozwiązanie czy produkt, warto o takie dotacje się starać.

Ostatnią z propozycji jest pomoc inwestorów. W zależności od działalności firmy, na rynku mogą oni znaleźć wiele chętnych osób, które przekażą potrzebną gotówkę, w zamian za prowizję, odsetki czy udziały.